سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر جدید لیبی کابینه‌اش را معرفی کرد.

ali zeidan

علی زیدان، نخست وزیر منتخب لیبی روز سه شنبه وزیران پیشنهادی‌اش را به کنگره ملی این کشور معرفی کرد.


 زیدان در جلسه کنگره لیبی که به طور مستقیم از تلویزیون این کشور پخش شد اعلام کرد علی اوجالی، سفیر لیبی در آمریکا را به‌عنوان وزیر خارجه و عبدالبری الاروسی را برای ریاست وزارت نفت معرفی کرده است.

بنا به گزارش رویترز او در این نشست اعلام کرد که دولتش یک دولت ائتلافی است و هیچ منطقه‌ای به منطقه دیگر برای انتخاب وزیر برتری نداشته و همه در نظر گرفته‌شده‌اند.

دولت او از 27 وزیر تشکیل شده است.زیدان 3 معاون نخست‌وزیر انتخاب کرده است.

محمد البرقاتی،برای وزارت دفاع و آشور شوایلی به‌عنوان وزیر کشور معرفی شده‌اند.وزیر دارای کابینه جدید نیز علی الفیصل است.او گفته برای این پست‌ها و وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه افراد مستقلی را انتخاب کرده که وابستگی به هیچ حزبی نداشته باشند.

علی زیدان یک وکیل حقوق بشر در ژنو بود و پیش از آن نیز در دهه 1970 دیپلمات این کشور در سفارت هند بود.او سپس تبعید شد و در دوران انقلاب لیبی به‌‌عنوان نماینده شورای انتقالی در اروپا فعالیت می‌:رد.

کنگره ملی لیبی او را در تاریخ 14 اکتبر بعد از آن که مصطفی ابوشغور نتوانست رای اعتماد مجلس را به‌دست بیاورد به‌‌عنوان نسخت‌وزیر انتخاب شد.او طبق قانون می‌بایست کابینه‌اش را ظرف 2 هفته پس از انتخابش معرفی می‌کرد.

کد خبر 189661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز